torsdag 2. september 2010

Time hos fastlegen

Sist jeg var hos fastlegen fikk jeg vite at jeg ikke var grundig sjekket for sykdommer og mangler. Legen fortalte at ME-diagnosen min var gitt på et dårlig grunnlag, og at det var en stor mulig for at det var noe helt annet som gjorde meg syk. Jeg trodde naturligvis at jeg var sjekket for alle mulige nevrologiske årsaker før jeg fikk en diagnose man ikke kan gjøre noe med, så dette kom som et sjokk på meg.

Legen min tok blodprøver av meg for å sjekke meg for alt mulig som kan gjøre at kroppen ikke fungerer som den skal. Jeg ble blant annet sjekket for kreft, HIV, borelia, nyreproblemer, vitaminmangler, infeksjoner og en lang liste med andre ting.

I dag var jeg tilbake hos legen for å få svar på blodprøvene. Jeg hadde håpet på at det kunne være borelia, som har identiske symptomer som ME. Men legen hadde ikke funnet noe galt, bortsett fra at jeg er på god vei til å utvikle glutenallergi.

Jeg må unngå fett, sukker, rødt kjøtt og hvetemel, men samtidig få i meg mye næring. Det er ikke så lett å få til når kreftene ikke holder til mer enn å putte noe inn i microen, og knapt nok det. For å få i meg nok næring har jeg, etter legens oppfordring, vært på apoteket og kjøpt jerntabletter, tran og b-vitaminer på resept. Regningen kom på 400 kr. Det er dyrt å være syk.

Nå som jeg er sjekket for alle andre ting er det ikke annet å gjøre enn å vente på svar på XMRV-prøven fra Redlabs.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar