onsdag 23. mars 2011

To skritt frem og ett tilbake

Nå tenkte jeg det var på tide med en liten oppdatering om hvordan det går med meg!

Da jeg var ferdig med forrige antibiotika-og probiotikakur kunne jeg etter noen uker kjenne en merkbar bedring. I rundt fire uker har formen vært bedre enn den har vært på veldig lenge. Det var en fantastisk følelse å slippe å ha så mye smerter og kunne være med på litt sosiale ting, og det ga meg håp om at denne behandlingen virker. Nå har dessverre formen blitt dårligere igjen, og det virker ikke som det snur. Derfor tenker jeg at det er på tide med en antibiotikakur til. Men først må jeg prøve ut en ny type probiotika siden jeg reagerte på den forrige jeg tok.

Selv om jeg er dårligere igjen nå er jeg allikevel mye bedre enn det jeg var før jeg startet med behandling hos Lillestrøm Helseklinikk, så dette går riktig vei!

Det blir spennende å se hvordan effekt den neste kuren vil ha på meg…Forhåpentligvis må jeg ikke gjennom så mange kurer før immunforsvaret mitt klarer å jobbe på egenhånd.

8 kommentarer:

  1. Hei :)

    Jeg er selv i behandling hos LHK og det virker som vi opplever litt av det samme. Jeg har også en følelse av at jeg går to skritt frem og så et skritt tilbake igjen. Det er litt frustrende da vi naturlig nok helst vil gå fremover hele tiden :P Men det viktigste er jo at vi sakte, men sikkert blir bedre :) Håper formen din snur igjen snart :)

    SvarSlett
  2. Jeg fikk nesten litt panikk da jeg ble dårlig igjen, det kom så mange vonde minner og tanker!

    Man blir gjerne litt utålmodig og vil bli frisk med en gang! Men det viktigste er som du sier at det går riktig vei, selv om det kan ta tid :)

    SvarSlett
  3. Da har vi enda en ting til felles gitt ;) For for hver gang jeg får et tilbakefall, selv om jeg da sjelden blir så dårlig som jeg var før behandlingen, dukker d opp masse kjipe minner og samtidig da panikken for at jeg skal havne tilbake i d verste "ME helvete" mitt igjen. Men hitil har det heldigvis gått seg til igjen hver gang :)

    SvarSlett
  4. Ja, nettopp det...man blir jo livredd for å havne i det (ofte langvarige) helvetet man var i! Er i grunn ikke så rart man får litt panikk...

    SvarSlett
  5. Hei Iris! Det her hørtes tøft ut men som dere over også skriver så er i hvertfall det viktigste at det går fremover. Det blir veldig spennende å høre hvordan du reagerer etter "runde 2" med antibiotika. Da kan det jo tenkes du blir enda bedre enn oppturen du hadde fra forrige behandling. Jeg synes det virker uansett logisk at tarmen fortsatt trenger å gjenopprettes. Jeg har STOR tro på at du blir MYE MYE bedre så hold ut kjære venn!

    :)

    SvarSlett
  6. Jeg håper jo at jeg kommer enda et "trinn" opp etter neste kur :) Så det blir veldig spennende! Jeg har også tro på at dette går riktig vei! Nå må bare apoteket få inn probiotikaen jeg trenger så jeg kan få startet...

    SvarSlett
  7. Så heldig du er som kan prøve ut behandling! Jeg har ikke råd til det.

    SvarSlett
  8. Behandlingen på Lillestrøm Helseklinikk er ikke nødvendigvis så dyr som mange skal ha det til. Jeg tror det varierer fra pasient til pasient hvor mye behandlingen kommer på. Utredningen er gjerne det dyreste.

    Selv får jeg ingen økonomisk støtte fra foreldre eller lignende, men betaler husleie, mat, medisiner og behandling med aap. Noen måneder er det såvidt jeg får det til å gå rundt økonomisk og det blir ikke akkurat mye penger til overs, men jeg får det stort sett til.

    Det er vanskelig å si hvor mye behandlingen kommer på før man har vært på utredning, men det er ikke sikkert det er uoverkommelig.

    SvarSlett