lørdag 19. mars 2011

Stor artikkel om ME i dagens aftenposten

epson010

Mål for dagen: Stå opp og spise frokost.

I starten var det mange som ikke trodde på meg; de trodde jeg var lat og ikke gadd å gjøre noe.

Tall fra Oslo universitetssykehus viser at 600 barn og ungdom er borte fra norsk skole fordi de er kronisk utmattet. Nesten 20 av dem er så dårlige at de ligger i sengen, bak nedrullet gardin, og klarer ikke å lese, snakke eller se på TV. I dag er ingen sikre på hvordan de skal få dem friske.

Les hele artikkelen her.

5 kommentarer:

  1. Hei, hvordan går det?
    Får du noe virkning av behandlingen du tar?


    Tøft av Kristoffer å stå ut i avisa, kjenner meg igjen i hvordan det er å miste mange ungdomsår til denne sykdomen.

    Ha en videre fin dag

    SvarSlett
  2. Utrolig tøft gjort av han. Han gir ansikt til de mange som ligger hjemme og er alvorlig syke. Jeg begynte å gråte da jeg leste artikkelen, kjente meg så veldig igjen.

    Jeg har blitt bedre av behandlingen, men så har jeg blitt litt dårligere igjen. Jeg skal skrive et innlegg om det når jeg får tid.

    SvarSlett
  3. Hei igjen!
    Ville bare si at det er en skikkilig kul blogg du har! Jeg har vørt inne her flere ganger nå og blir alltid i godt humør av å være her, ikke godt humør av at du er syk asså, men blir i godt humør av din positive holdning. Du er skikkelig søt!!

    Men nå er klokka mye, må nok gå.

    SvarSlett
  4. Forresten, så dumt at du har blitt dårligere igjen, håper det ikke er langvarig.

    SvarSlett
  5. Næh, så koselig å høre! Nå ble jeg glad!

    Selv om jeg er litt dårligere igjen nå er jeg på langt nær så dårlig som jeg var før jeg startet på behandlingen hos Lillestrøm. Så selv om det går opp og ned går det tross alt riktig vei!

    SvarSlett