tirsdag 31. mai 2011

Underveis

Nå har jeg gått en uke på antibiotika, og en (av tre uker) uke på probiotika.

Den siste uka har jeg vært så dårlig at jeg ikke klarer å stå opp av senga uten å besvime. Hodepinen og smertene i kroppen er sterke, jeg er ekstremt utmattet og overfølsom for lyder.

Det er mange, mange uker siden jeg var så syk som jeg har vært den siste uka, og det skremmer meg. Hva betyr det? Er det en normal reaksjon? Virker ikke medisinene som de skal? Dette minner jeg om reaksjonen jeg hadde på kur 1 da jeg reagerte på medisinene.

Jeg har ringt legen min på LHK for å høre om dette er en forventet reaksjon, og hva jeg skal gjøre fremover. Legen forklarte at man aldri kan vite hvordan kroppen reagerer på antibotika og probiotika, at man må prøve og feilie når det gjelder behandlingen på LHK. Foreløpig skal jeg halvere og eventuelt kutte ut probiotikaen for å se om dette kan hjelpe. Jeg skal ikke starte på noen ny kur før jeg har blitt bedre igjen.

Jeg begynner å tvile på denne behandlingen…hvor mye antibiotika skal jeg proppes med? Hele behandlingen virker veldig usikker, og jeg føler meg som en prøvekanin. Jeg vurderer å kutte ut behandlingen og heller forsøke å bygge opp kroppen med kosttilskudd og riktig kosthold.

Er det noen som har erfaring med antibiotika-og probiotika-behandling på LHK? Jeg blir veldig glad glad for å få høre om dette!

13 kommentarer:

  1. uff,stakkars deg:/!! Høres bein tøft ut! Veit nesten ikke hva jeg skal si. Men et godt råd jeg prøver å følge selv er at du må gjøre det du tror er riktig for deg. Gjøre det du har fred for inni deg. Kan tenkes du trenger en pause fra hele behandlingsopplegget så du får tenkt litt over hele greia...? Men det er vanskelig å si når du er midt oppe i det...uff, har vondt av deg altså :( Håper du kommer deg fort når du trapper ned...god bedring!

    SvarSlett
  2. Hvordan er magen din da?
    Jeg ble veldig dårlig i magen...

    SvarSlett
  3. Neri: Takk <3 Jeg er bare redd for at bakteriene skal blusse opp igjen i immunforsvaret hvis jeg ikke fortsetter behandlingen...Også hadde jeg jo så god effekt av den forrige kuren :S Sukk, vanskelig å vite hva jeg bør gjøre! Men jeg skal ihvertfall vente en god stund før jeg begynner med neste kur. Jeg har fått legetime om en uke, det er jo ihvertfall bra :) Så kan jeg høre hva legen mener jeg bør gjøre fremover...

    Skysky: Magen er bra ihvertfall :)

    SvarSlett
  4. Trist å høre at du blir så mye dårligere. :-(

    Jeg ble også dårlig(ere) av de første antibiotikakurene, men så tok det seg opp litt igjen etter kuren. Jeg gikk på probiotika mellom kurene.

    Den største bedringen for meg har kommet etter at jeg begynte med den immunmodulerende medisinen Immunovir.

    Da jeg begynte på behandlingen ble jeg jo advart mot at jeg kunne komme til å bli dårligere en god stund før jeg ble bedre, og at det for noen kunne ta over ett år før de virkelig fikk effekt av behandlingen. Det er så mye som skal rettes opp i...

    Men fint at du har fått deg legetime nå, viktig å diskutere underveis hvordan man skal gjøre det.

    SvarSlett
  5. Hei. Så trist å høre at du har blitt så dårlig : (
    Jeg går selv på antibiotika/probiotika. Ble dårlig på den første kuren, nå er jeg på kur nr. 3 og føler meg helt fantastisk. Skal gå på 2 kurer til og håper at jeg ikke skal bli dårligere av de.
    Dr. Mette sier at det dessverre er noen som blir dårligere eller ikke blir bedre i det hele tatt, så synd at du skal oppleve å bli verre : (

    SvarSlett
  6. Jeg halverte dosen probiotika, og ble etter kort tid mye bedre. Sjukt...Så da fortsetter jeg sannsynligvis med neste kur om ikke så lenge, jeg får høre med legen.

    Tusen takk for kommentarer, det er så greit å høre hvordan andre opplever kurene. Jeg har tenkt litt på Immunovir...jeg har lyst til å høre med legen min på LHK om det er noe jeg kan prøve.

    SvarSlett
  7. Heisann :) Hvor gammel er du ?

    SvarSlett
  8. Jeg forstår at tvilen kan komme Iris :/ Når man er så dårlig. Noen har effekt av det og noen er den samme formen som når de startet. Jeg ble mye dårligere, kom til et steg der jeg ble så redd at jeg kuttet ut all medisin. Likte ikke de birvirkningene. Jeg har nå flere mnd etter denne episoden. Først jeg gjorde var å ta en renselseskur, diett og store mengder : b-vitamin antistress, D-vitamin, Chollera, Olivenbladestrakt, mulitvitaminer, Oxytarm og mye vann. Dette er min historie. Håper du snart blir bedre Iris

    SvarSlett
  9. Hei.Lenge siden du har oppdatert nå. HVordan går det med deg og behandlingen ? Har du blitt noe bedre ?

    SvarSlett
  10. Slutter meg til kommentaren over - blir alltid litt bekymret når folk ikke oppdaterer på lenge og håper ikke det er fordi du er verre!!!

    SvarSlett
  11. Hei på dere! Nå er det evigheter siden jeg har blogget, rett og slett fordi jeg har blitt såpass mye bedre at jeg har hatt helt andre ting å tenke på...Senere i dag skal jeg skrive et innlegg så dere kan få høre litt om hvordan det går og hva som er planen videre :)

    Anonym: Jeg tar stort sett de same kosttilskuddene du tar, har et veldig sunt vegansk kosthold med mye såkalt supermat og drikker store mengder vann ved siden av medisinene jeg får fra LHK ;)

    SvarSlett
  12. Hurra for bedre form - veldig bra at du har vært borte fra bloggen fordi du er bedre og ikke det motsatte! Gleder meg til å lese mer når det kommer:)

    SvarSlett