mandag 2. august 2010

Vil du bli testet for XMRV og være med i XMRV-studie?

Dr. Kenny De Meirleir, som i våres ble godkjent som spesialist i indremedisin også i Norge, inviterer gamle og nye pasienter som ønsker å bli testet for XMRV-viruset. Blodprøver (pris: 340€) vil bli tatt hos Kilden Helse AS i Oslo torsdag den 5. (09.00-15.30) eller fredag den 6. august (09.00-12.00).

Les mer hos Rutts tankespinn og ME-nyheter

Jeg stilte Rutt, som har kontakt med Dr. Kenny De Meirleir, et par spørsmål.

Super-Iris: Hei Rutt! Kunne du fortalt meg litt om hva dette behandlingsstudiet og Dr. Meirleir sin behandling generelt går ut på?

Rutt: Hei Super-Iris! Prof. De Meirleirs behandling forøvrig går ut på å omfattende fysiologisk utrede, dvs. gjøre analyser av blod, spytt, pust, avføring, urin osv. og behandle det som finnes av infeksjoner, virus, parasitter, dysbiose i tarm, lekk tarm, tungmetall forgiftning osv. Behandlingen har mye fokus på tarmsystem da det er her immunforsvaret primært finnes, og det sentrale er å behandle gut-immune-neurotoxic problematikk. Jeg fikk nettopp mail fra Prof. De Meirleir hvor han skriver at denne behandlingen vil være viktig også for de som er positive for XMRV.

Super-Iris: Er man bundet til å være med på behandlingsstudie hvis man melder seg for å ta testen?

Rutt: Man er ikke forpliktet til å delta i behandlingsstudie, dette er kun et tilbud for de som tester positivt.

Super-Iris: Inneholder behandlingen medisiner? Isåfall, nye medisiner?

Rutt: Behandlingen vil primært være medikamenter for å legge viruset i søvn, det er kun de aller dårligste som vil motta antiretro-viral medikamenter. Om det er nye eller etablerte medisiner vet jeg ikke.

Iris: Hvilken testmetode blir brukt i XMRV-testingen denne uken?

Rutt: Det er culture-metoden som vil bli brukt. Du kan lese RedLabs publisering om denne metoden her.

Jeg har meldt min interesse. Hva som skjer videre blir spennende å se!

Jeg legger også ved en youtube-video fra et av Dr. Meirleirs tidligere besøk i Norge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar