fredag 6. august 2010

Blodprøve levert

Blodprøven er levert! Nå er det bare å vente. Jeg fikk vite at svaret vil være klart om ca. åtte uker.

På venteværelset møtte jeg på flere fra ME-forummet. Jeg snakket bla. med Rutt, som fortale at hun etter å ha snakket med Prof. De Meirleir i går fikk bekreftet at tidligere informasjon om at det kun var Culture-metoden som vil bli brukt i XMRV-testingen er feil. Det vil bli testet med både Culture, Serology (anti-stoff) og Western Blot. Dette vil si at prøven er lang mer sikker enn jeg først trodde.

Som nevt tidligere har jeg muligheten til å bli med i et behandlingsstudie hvis jeg tester positivt for XMRV. Før jeg takker ja til dette vil jeg gjøre grundige undersøkelser av Prof. De Meirleir og hans forskning. Jeg vil ikke gi meg ut på noe jeg ikke vet hva innebærer. Jeg vil ikke utsette meg for nye medisiner og behandlingsmetoder, jeg kan ikke risikere å bli enda sykere enn jeg er.

Jeg vil vite hvor Professor Kenny De Meirleir er ansatt som professor, om han har publisert artikler i troverdige medisinske tidsskrifter, om han er kontroversiell på noen måte, om han kan dokumentere resultater. Jeg vil også vite hvorfor han drar til Norge når han er professor i Belgia og har sitt kontor der. Dette er viktig informasjon å ha før jeg eventuelt begir meg ut på nye behandlingsmetoder om åtte uker. Jeg vil derfor bruke en del tid på å lete frem informasjon og fakta i ukene fremover. Det jeg finner av nyttig informasjon vil bli publisert her på bloggen.

2 kommentarer:

  1. http://www.ncf-net.org/foru/CallForResignation.htm

    SvarSlett
  2. Takk for lenken, den var ny for meg. Uttalelsen er udatert – men er antakelig fra 2006 eller 07. Lett skremmende - men den ser ikke ut til å ha blitt fulgt opp av andre?

    National CFIDS Foundation ser ikke ut til å være noen stor eller faglig viktig stiftelse. Men det er jo kraftige beskyldninger om Meirleirs forskningsetikk og økonomiske interesser. Bør helst ikke være sant…

    Noen som vet mer om denne saken?

    SvarSlett