onsdag 4. august 2010

Super-Iris er klar for XMRV-test

Da har jeg fått svar. Jeg har fått time for å teste meg for XMRV i morgen 4. august klokka 15:15.

Jeg ba også om en konsultasjon med Professor. dr. Kenny De Meirleir, men det var dessverre fullt.

Jeg både gruer og gleder meg til å se resultatet. Jeg håper på at det kan være noe annet enn XMRV, noe det er lettere å gjøre noe med. Men sannsynligvis har jeg XMRV, og da blir det spennende å se hva forskningen vil si fremover. Forhåpentligvis vil det bli utviklet noen medisiner etterhvert.

Jeg leste på redlab sine sider, forsknings laboratoriet XMRV-testene skal sendes til, at testen ikke er 100% sikker. For å få litt mer informasjon om hva dette innebærer stilte jeg Rutt fra Rutts tankespinn og ME-nyheter, som har kontakt med Professor. dr. Kenny De Meirleir og Redlabs, et par spørsmål om dette.

OBS: Ny informasjon 06.08.10!

Super-Iris: Kan du forklare mer om hva dette innebærer?

Rutt: I følge RedLabs informasjon så er det slik at man kan risikere et falskt negativt svar med culture-testen. Slik jeg har forstått det er metoden de bruker lisensiert av WPI og culture teknikken skal være optimalisert, men at serology (antistoff-testen) vil kunne fange opp enda flere positive prøver.

Super-Iris: Er det stor sannsynlighet for at man har XMRV selv om man tester negativt på testen?

Rutt: De aller fleste prøvene vil vise rett resultat.

Super-Iris: Er det kun de mest aktive virusene som synes på testen?

Rutt: Etter hva jeg forstår er det når XMRV er i “non-infectious state” at culture testen vil vise negativt svar, selv om man har viruset i kroppen.

Det antakelige viruset i kroppen min er definitivt ikke i "non-infectios state", hvis jeg har XMRV-virus i kroppen vil det antakeligvis slå ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar