tirsdag 9. november 2010

MLV og XMRV-negativ?

I dag mottok jeg en mail fra redlabs som fortalte at jeg er MLV og XMRV-negativ.

Jeg er veldig lettet! Hvis det stemmer at jeg ikke er retrovirus-positiv kan det bety at det er noe annet som er galt i kroppen min, forhåpentligvis noe det er mulig å gjøre noe med. Derfor er det desto viktigere for meg at legene ved Skandinavisk Senter for ME/CFS finner ut hva som er galt i kroppen min.

Men jeg jubler ikke høylydt ennå. Blodet mitt er kun testet med culture, ikke serologitest. I følge RedLabs informasjon kan man kan risikere et falskt negativt svar med culture-testen. Slik jeg har forstått det er metoden de bruker lisensiert av WPI og culture teknikken skal være optimalisert, men serologi (antistoff-testen) vil kunne fange opp enda flere positive prøver.

Når og hvordan jeg kan få tatt en serologitest vet jeg foreløpig ikke.

2 kommentarer:

  1. Du har ikke borrelia da ? Mange ME passienter som får diagnosen ME når de egentlig har Borrelia... Pappa kjenner en med samme symptomer som deg, ble ME diagnosert, men hadde Borrelia...

    SvarSlett
  2. Nei, dessverre. Borrelia var noe av det første jeg testet meg for, men resultatet var negativt.

    SvarSlett