fredag 1. april 2011

Nedgradert trening…

To dager med feber og smerter tilsier at kroppen min ikke har godt av fysisk trening, ihvertfall ikke så mye som 15 minutters rask gåtur. Det var ikke veldig overraskende at jeg ble dårlig i etterkant, men for å finne ut hvor grensen går for hva jeg tåler og ikke er jeg nødt til å prøve meg fram.

Det er litt irriterende at jeg tåler så lite fysisk aktivitet, det føles jo så bra der og da! Men jeg skal prøve meg på litt rolig svømming fremfor gåturer fremover, kanskje det går bedre.

6 kommentarer:

  1. Så kjedelig. Jeg syns at det hørtes litt mye ut med 15 minutters rask gange egentlig, siden det ofte blir for mye for selv meg, som nok har en del mildere ME enn det du har. Men da er du i alle fall ett skritt lenger på vei mot å finne ut hva kroppen din tåler, håper svømming fungerer! :-)

    SvarSlett
  2. Kjenner meg såå godt igjen! Jeg tror nøkkelen ligger i å være stabil fysisk over en periode før man trener seg langsomt opp, først med hverdagslige oppgaver. Kjempeviktig å lytte til kroppen og ta hensyn til hva den sier. Bittesmå skritt fører også framover.

    ME er en langvarig tålmodighetsprøve!

    SvarSlett
  3. Huff ja...ble nok litt overivrig etter som jeg hadde et par gode dager. Jeg tåler veldig lite fysisk aktivitet, selv i gode perioder.

    Det er vanskelig å trene når man ikke merker at man er sliten før dagen etter, ett av MEens mange facinerende trekk det der...så jeg får heller gå litt rolige turer og kanskje svømme iblant :) Økning av pulsen er visst ikke bra for meg!

    SvarSlett
  4. Huff, kjipt at du fikk en dårlig reaksjon. Det er så lett å bli overivrig når formen stiger, kjempevanskelig å "holde igjen" da ja!

    SvarSlett
  5. Jaa :( Det føles veldig bra der og da, og gjerne resten av dagen. Rart at jeg ikke merker noe før dagen etterpå, men sånn er det jo med ME...

    SvarSlett
  6. Boomer det der.
    (typisk)

    SvarSlett