lørdag 21. april 2012

ME-treff

Sist torsdag arrangerte ME-foreningens Ung-voksen gruppe for Oslo og Akershus treff.

Jeg var i utgangspunktet litt negativ til å treffe andre ME-syke fordi jeg har hatt behov for å skyve alt som har med sykdom å gjøre unna etter som jeg har blitt friskere, og jeg var redd det ville bli en tøff opplevelse for meg å møte andre som er syke – og de fleste sykere enn meg. Den siste tiden har jeg også vært bevisst på å ikke lage meg en identitet som syk, og ikke gjøre sykdommen til en større del av hverdagen min enn det trenger.

Men vet dere? Jeg ble positivt overrasket! Jeg synes vi klarte å snakke om sykdommen på en fin måte uten at ble for depressivt. Vi snakket litt om hverdagen som syk, utvekslet erfaringer om leger og behandlingsformer men snakket også om bøker, reiser og alle mulige andre ting. Jeg merket at det var godt å snakke med andre som er i samme situasjon som meg selv, noen som faktisk forstår hvordan det er å være ME-syk. Og kanskje det viktigste; jeg fikk fortalt de andre om tilbudet ved Strømmen Medisinske Senter (tidligere Lillestrøm Helseklinikk) som jeg går til behandling hos.

ME-treff 008

Cathrine, Heidi og Maja

ME-treff 015

Lene, meg og Tonje

SONY DSC

Her er vi hele gjengen (minus Frode som måtte dra), for noen fine jenter!

ME-foreningen ung-voksen gruppe for Oslo og Akershus arrangerer treff ca en gang i måneden. I tillegg til disse “offisielle” treffene er alle fritt fram til å foreslå spillkvelder, filmaftener, kinoturer eller henging i en park.

Vi vil gjerne ha flere medlemmer! Gruppa er åpen for alle, man behøver ikke være medlem i Norges ME-forening for å være med, men hvis du vil være med på aktiviteter som koster penger og som er sponset av foreningen, må de som ikke er medlemmer i NMEF Oslo og Akershus betale.

Du finner gruppa her.

4 kommentarer:

  1. Takk for et veldig koselig treff ja! :) Jeg skjønner hva du mener med å distansere seg litt fra sykdommen nå som du er bedre, men vi er ikke akkurat noen depressiv gjeng å henge med nei, haha. Galgenhumor er viktig! :)

    SvarSlett
  2. Jeg synes det var en veldig koselig dag og definitivt en positiv opplevelse! :) Synes vi er en livlig gjeng med masse galgenhumor! Haha!

    SvarSlett
  3. Flott gjeng!!! Var med en dag på Habibi og da satt latteren løst rundt bordet. Håper jeg får til å bli med på et treff igjen. Det er noe med å kunne prate uhøytidelig om sykdom med folk du vet skjønner akkurat hva du strir med, og man trenger ikke forklare eller føle seg misforstått. Dessuten er det jo bare herlige folk! <3

    SvarSlett
  4. Jeg gleder meg til sommertreffet, det tror jeg blir koselig! Håper vi er i form til det alle sammen :)

    SvarSlett