onsdag 22. februar 2012

Behandlingsplan 2012

Jeg har hatt time hos Strømmen Medisinske Senter (tidligere Lillestrøm Helseklinikk), og har fått behandlingsplan for året 2012.

Jeg skal først ta tarmskylling ved Tveitan Klinikken for å fjerne candidasopp som har blusset opp i tarmene mine som følge av all antibiotikaen jeg har tatt. Deretter skal jeg ta et middel mot sopp utskrevet av legen samt kosttilskuddene chlorella og spirulina som skal virke avgiftende og rensende på kroppen.

Videre skal jeg starte på medisinen immunovir. Immunovir er et naturlig legemiddel som virker stimulerende og modulerende på immunforsvaret. Immunovir skal også virke mot virus i kroppen.

Immunovir har vist seg å være nyttig i behandling av kreft, meslinger, AIDS, Herpes og viral hepatitt. Forskningsresultater viser at noen ME-pasienter blir bedre av immunovir mens andre ME-pasienter ikke har effekt av denne medisinen. Det blir spennende å se om denne medisinen har effekt for meg!

Hvis det er andre som har erfaring med immunovir blir jeg glad for å høre om dette!

IMG_2977_1

.

7 kommentarer:

  1. Spennende! Håper det har effekt :-)

    SvarSlett
  2. Hei Iris. Jeg er en 14 år gammel jente og jeg har vært syk i litt over et og et halvt år nå. Vi er ikke sikre på hva det i og med at min forrige lege ikke ville utrede meg, men vi tror at det er ME. Har du noen tips til hvordan få legen til å gi en utredning? (har nå byttet lege, men ikke møtt h*n enda).

    Uansett, håper du blir helt frisk! Dette er virkelig en slitsom tilstand. Lykke til<3

    SvarSlett
  3. Hei Ingvild!

    Det er leit å høre at du er dårlig i så ung alder. Min erfaring er at fastleger gjerne tar masse blodprøver uten å finne noe galt og sjeldent er særlig behjelpelige. Det du kan gjøre er å be fastlegen din om å sjekke deg for cøliaki og kyssesyken og om å henvise deg til en spesialist så du kan få diagnose. Spesialister er sjeldent behjelpelige til å finne ut hva som er galt, men de kan ofte gi diagnosen ME/CFS allikevel, og en diagnose kan komme godt med når det gjelder skolegang, pengestøtte osv.

    Utover det anbefaler jeg deg på det sterkeste å ta kontakt med Strømmen Medisinske Senter for å få en ordentlig utredning og eventuelt medisiner. Jo raskere man får hjelp til å bli frisk jo lettere er det å bli frisk igjen. Det koster mye å gå dit, men de finner så og si alltid ut hva som virkelig er galt med pasientene sine.

    Masse lykke til videre, Ingvild! Jeg skal følge med på bloggen din om hvordan det går med deg. Stor klem fra meg!

    SvarSlett
  4. hei super iris.jeg er ei jente på 29 år som fikk me diagnosen i 2011med kenny d meirleine fra belgia.jeg har fått en behandlingsplan men hvet ikke helt om jeg skal tørre å begynne på medisinene.men synes du kanskje att jeg skal snakke med mette johnsgård som hvar lege på lillestøm me klinikk angående en annen behandlingsplan som er godkjent i norge.ps.lurer på om du har også problemer med synsforstyrrelser,har hatt dette i ca .2 mnd nå,er veldig plagsomt til tider.fluer i synsfeltet,snø på skjermen liksom,fokuseringsproblemer att øynene faller ut liksom og att d er problemer med romopfattelser og hjernetåke.
    håper på om du kan svare meg på dette.mvh ingerlise.

    SvarSlett
  5. Hei Ingerlise!

    Så vidt jeg vet går behandlingen til Kenny D. Meirleir og behandlingen til Strømmen Medisinske Senter (tidligere Lillestrøm Helseklinikk)ut på mye av det samme. Forskjellene på de to behandlingene ligger i prisen (Meirleir er betydelig dyrere enn SMS), at medisinene man får fra SMS er lettere å få tak i fordi de kan kjøpes på norske apoteker og at medisinene SMS utskriver gjerne er mer utprøvd enn de Meirleir skriver ut.

    Jeg vet ikke nok om Meirleir og hans behandling til å gi råd om du bør få behandling fra SMS fremfor Meirleir, men jeg vil uansett råde deg til å ta en telefonsamtale til SMS for å høre hva de mener om medisinene du får utskrevet fra Meirleir.

    Ut i fra det du forteller om symptomer er det ingen grunn til å ikke starte behandling. Jo raskere kroppen blir satt på riktig spor etter å ha blitt syk, jo lettere er det å bli frisk.

    Håper dette var litt til hjelp! Spør gjerne hvis det er noe mer du lurer på. Lykke til videre!

    Mvh Super-Iris

    SvarSlett
  6. hei iris,jeg takker for svar fra deg.jeg ville bare få spørre deg om du hadde synsforstyrrelser da du var syk,eks.fluer i synsfeltet,flimring,tåkesyn og en følelse att synstyrken varierer fra dag til dag,og att øynene liksom stokker seg når man blir sliten i øynene.hvis du hadde dette,har du det nå etter att du ble bedre.
    håper på svar fra deg iris.

    mvh ingerlise.

    SvarSlett
  7. Hei Ingerlise!

    Jeg hadde både problemer med syn og hørsel da jeg var syk, dette er jeg helt kvitt nå.

    SvarSlett